Uusi digitaalinen

media on syntynyt

Teksti: Tarja Anunti Kuva: NMT Arkisto
NMT Media on julkistanut uuden innovatiiviseen kuvajournalismiin perustuvan digitaalisen paikallismedian. NMT.fi on henkilökohtainen opas oman kaupungin elämyksiin, joka palvelee sekä kaupunkilaisia että alueella vierailevia. Palvelussa yhdistetään personoitu sisältö ja teknologia tapahtumiksi, tarjouksiksi ja palveluiksi.

Uuden digitaalisen median sisältö koostuu kahdeksasta jokaista koskettavasta lifestyle-aihealueesta: kulttuuri, ruoka, tekniikka & auto, hyvinvointi, työ & ura, ostos & matka, koti ja henkilöt. Toivottuna palveluna sivustolta löytyy alueen kaikki menot kokoava elämyksellinen ja vuorovaikutteinen tapahtumakalenteri, kattava ravintola- ja lounasosio sekä yritysten palveluhakemisto.

- Uudenlainen ja helposti jaettava lukukokemus on synnytetty lukijoiden mieltymyksiä ja asiakasyritysten tarpeita kuunnellen. Kuopiolaisella puolentoista vuoden tuotekehitystyöllä ja koodausosaamisella on luotu responsiivinen ja kaikilla päätelaitteilla ilman aplikaatioita toimiva palvelu. Teknisestä toteutuksesta on vastannut mainostoimisto Crealab Oy alihankkijoineen, kertoo NMT:n toimitusjohtaja Sari Jalkanen.

Lukijansa aktiivisuuden NMT.fi palkitsee tuntuvilla eduilla innostaen jokapäiväiseen lukuelämykseen. Palkitseminen poikkeaa verkkomedioissa totutusta rajoituskäytännöstä. NMT toimii uudella tavalla: kaikki sisältö on lukijalle ilmaista ja häntä palkitaan siitä, mitä enemmän hän sisältöä lukee. Käyttäjät myös opettavat palvelua, jonka sisältö on rikasta sekä monipuolista, ja sitä on helppo tallentaa ja jakaa kaikilla sosiaalisen median kanavilla.

- Järjestelmä on mahdollistanut tehokkaan tuotantoprosessin toimituksessa. Toimittajilla on mahdollisuus ohjelmistoa hyödyntäen rikastaa juttunsa itse äänillä, videoilla, kuvasarjoilla ja muilla elementeillä, joista syntyy visuaalisesti ehjä ja näyttävä kokonaisuus.

Mainostajille NMT.fi on tarkkaan kohdentava mediakanava, joka takaa osumatarkkuuden ja reaaliaikaisen toiminnan paikallisesti missä tahansa. Analytiikka on luotu olennaiseksi osaksi käyttäjäseurantaa ja raportointi on automatisoitu. Näin mainostajalla on mahdollisuus oppia omasta mainonnastaan.

- Sähköisen median tuotot kasvavat nopeasti, kun mainonta siirtyy perinteisistä kanavista sähköisiin palveluihin. Kysyntää muihin kaupunkeihin laajentamisesta on jo tullut aktiivisesti. Uusien kaupunkien valloitukseen on tarkoitus lähteä syksyllä. Myös kansainvälistymissuunnitelma on työn alla, iloitsee Jalkanen.

NMT on kustantanut vuodesta 2012 saakka ilmaisia aikakauslehtiä, jotka säilyvät ja erikoistuvat. Jokaisessa lehdessä on kohdennettu teema, joka avaa kiinnostavia ilmiöitä ja uusia näkökulmia, kooten samalla alan merkittävät toimijat yhteen. Lehteä on saatavilla jakeluasemilta vilkkailla liikennepaikoilla.

NMT-lehteä kustantavan New Media Table Oy:n yrittäjä Sari Jalkanen on palkittu vuoden 2016 uusyrittäjänä Kuopion seudun Uusyrityskeskuksen palkinnolla. 

NMT Media
NMT.fi
Sari Jalkanen
digitaalinen media

Saatat tykätä myös näistä jutuista

Lähetä juttuvinkki tai kuva