Tiekartta verkkokauppaan

Tiekartta 

verkkokauppaan

Teksti Digimag/Joona Paakkanen Kuvat Funlus, Adobe Stock
Yrityksen verkkokauppaa suunniteltaessa kannattaa panostaa asiakkaiden tarpeiden kartoitukseen.

Suomalaiset tekevät tänä vuonna verkko-ostoksia arviolta 2,8 miljardilla eurolla. Nopeasti kasvavan bisneksen myötä yritykset panostavat entistä vahvemmin verkkokauppojensa kehittämiseen. Palvelumuotoilun avulla on mahdollista lisätä sivuston käyttäjäystävällisyyttä.

– Palvelumuotoilu tarkoittaa sitä, että ideoita testataan ja kehitetään yhteistyössä käyttäjien kanssa. Tarkoituksena on luoda liiketoiminnallisesti menestyvä alusta, joka huomioi eri asiakasryhmien tarpeet, kertoo Funlus Oy:n yrittäjä Markus Aho.

Myös tukipalveluihin kannattaa panostaa. Yli kymmenen vuotta IT-alalla yrittäjänä toiminut Aho neuvoo, että käyttötuki palvelee asiakasta esimerkiksi häiriötilanteiden ratkaisemisessa. Kannattaa lisäksi perehtyä tietosuoja-asetusten vaatimuksiin sekä huolehtia verkkosuojauksesta.  

– Suunnittelussa huomioidaan luotettavuuteen, käytettävyyteen, turvallisuuteen sekä myös visuaalisuuteen liittyviä asioita. Kannattaa panostaa sekä kuviin että kuvausteksteihin, ja myös videoilla voi avata käyttöesimerkkejä, Aho opastaa. 

VERKKOPALVELUIDEN SUUNNITTELUUN on saatavilla apua. Aho mainitsee, että kuluvana syksynä Savon Yrittäjät järjestää Verkkokaupan tiekartta -nimisiä koulutuksia, jotka auttavat yrityksiä verkkokauppaprojekteihin liittyvissä asioissa. Koulutukset järjestetään Iisalmessa ja Leppävirralla. 

– Nimensä mukaisesti kurssi opastaa, miten projektin voi viedä onnistuneesti maaliin ja kaupan päälle saat työaikaa säästäviä vinkkejä ja työkaluja tehtävien automatisointiin, Aho toteaa. 

Funlus Oy
Sepontie 15, Nilsiä
Puh. 050 585 6005
myynti@funlus.org
www.funlus.fi

verkkokauppa
tiekartta
Koulutus
funlus

Saatat tykätä myös näistä jutuista

Lähetä juttuvinkki tai kuva