Sprinttaa tulokselliseen digimarkkinointiin

Sprinttaa
tulokselliseen 
digimarkkinointiin

Teksti Digimag/Heta Jyrälä Kuva Digimag/Heidi Lappalainen
Onnistunut markkinointi kuuluu kassan kilinänä. Oivalluksia ja uusia näkökulmia markkinointiin tuo ainutlaatuinen sprinttimalli, jossa haastetaan hyppäämään myös laatikon ulkopuolelle.

Digitaalisuus ja digimarkkinointi luovat loputtomasti uusia mahdollisuuksia liiketoimintaan. Tehokas markkinointi ei kuitenkaan synny tyhjästä, vaan se vaatii laajaa ymmärrystä yrityksen liiketoiminnasta. Liiketoimintaa tukevan markkinoinnin kehittämisessä avuksi rientävät rautaiset ammattilaiset.

Talentreen markkinoinnin konsulttien Kaisa Railanmaan, Sampsa Daavitsaisen ja Noora Räsäsen mukaan markkinointi on niin laaja kokonaisuus, että sen kokonaisvaltainen kehittäminen leviää helposti käsiin. Täsmäiskuna kolmikko on kehittänyt ainutlaatuisen markkinoinnin sprinttimallin, jossa rakennetaan liiketoimintaan perustuva konkreettinen markkinointisuunnitelma sekä kartutetaan henkilöstön digiosaamista ja valmiuksia kehittää markkinointia tulevaisuudessa.

– Toimivaan digimarkkinointiin kannattaa panostaa, sillä oikein tehtynä siitä syntyy kauppaa. Markkinoinnin tavoitteiden tulee perustua yrityksen liiketoimintaan, vain näin voidaan maksimoida tulokset, kertoo Räsänen.

Malli koostuu neljästä intensiivisestä valmennuspäivästä. Puoli päivää kestävät sparraukset ja koulutukset sisältävät valmennuksen lisäksi erilaisia yksilö- ja ryhmätehtäviä, joiden avulla yritystä autetaan hoksaamaan toimintansa kulmakivet. Tiivis valmennuspaketti pureutuu suoraan asiakkaiden liiketoimintaan ja antaa eväitä siihen, miten markkinointi muuttuu euroiksi.

– Sprinttimäinen työskentelytapa on saanut asiakkailta kiitosta tehokkuudestaan. Asiat siirtyvät nopeasti suunnittelupöydältä käytäntöön, hymyilee Railanmaa.

SPRINTTITIIMIN KOLMIKOLLA on kaikilla omat vahvuutensa, jotka tuovat yrityksen käyttöön monipuolista markkinoinnin ja liiketoiminnan osaamista. Daavitsainen osaa kertoa, mitä kova data kertoo liiketoiminnasta, suunnitella miten näkyä ja tehdä kauppaa verkossa ja miten varmistua siitä, että markkinointitoimet tuottavat tulosta. Räsäsen vahvuus on tuloksellisen liiketoiminnan muotoilussa sekä kilpailuedun tiivistämisessä myyvään muotoon. Railanmaa puolestaan auttaa asiakaslähtöisen markkinointistrategian rakentamisessa sekä valmentaa organisaation näkemään digitalisaation mahdollisuudet.

– Asiakasyrityksien kannattaa osallistua valmennukseen mahdollisimman monialaisesti. Koulutus laajentaa koko yrityksen markkinointivalmiuksia, sillä arjessa jokainen markkinoi, kertoo Räsänen.

Valmennuksen tuloksena yrityksellä on digimarkkinointiin kattava opas sekä konkreettinen toimintasuunnitelma siihen, miten työtä lähdetään jatkamaan. Sprinttitiimi esimerkiksi luo markkinoinnin suppilomallin, jonka avulla myynnin tavoitteet pilkotaan helpommin mitattaviin osiin. Malli sopii kaikenlaisille kasvu- ja muutosyrityksille, jotka haluavat kehittää markkinointiaan tehokkaasti, erityisesti digipuolella.

– Valmennuksen jälkeen yritys voi jatkaa digimarkkinoinnin tekemistä itsenäisesti, yhdessä Talentreen kanssa tai ulkoistaa sen sopivalle kumppanille. Toimimme tarvittaessa myös konsulttina ja tulkkina, jolloin esimerkiksi markkinointi- tai koodauspalveluiden ostaminen on helpompaa, kiteyttää Railanmaa.

TALENTREE OY
Puijonkatu 19 B, 5 krs., Kuopio
Kimmo Vainikainen, puh. 040 550 4342
kimmo.vainikainen@talentree.fi
www.talentree.fi

 

Talentree
digimarkkinointi
digitaalisuus

Saatat tykätä myös näistä jutuista

Lähetä juttuvinkki tai kuva