Unelma onnesta 
– jokaiselle hyvä koti

Teksti Digimag/Teemu Viemerö Kuva Niko Puumala, Gitta Mielonen
Olipa kerran nainen, jolla oli unelma. Hän halusi tulla kiinteistönvälittäjäksi, jotta voisi auttaa perheitä löytämään itselleen uusia koteja. Unelma sai siivet yli kaksitoista vuotta sitten, kun Gitta Mielosesta tuli kiinteistönvälittäjä.

Siivet nostivat unelman lentoon tammikuussa 2012 Mielosen perustaessa G&M Kiinteistönvälityksen. Viime vuoden lopulla uuttera ahertaminen unelmien eteen palkittiin, kun Suomen kiinteistönvälittäjien liiton hallitus valitsi Gitta Mielosen Vuoden markkinoijaksi. Valinta tehtiin ensimmäistä kertaa koko liiton historiassa ja koko Suomesta. 

‒ Joku kollega oli ehdottanut minua liiton hallitukselle ja ehdotetuista hallitus valitsi palkinnon saajan. Arvostan suuresti tunnustusta, valinta tehtiin ensimmäistä kertaa ja kollegat ovat valinnan tehneet, Mielonen kertoo.

‒ G&M Kiinteistönvälityksen markkinointia lähdettiin tietoisesti tekemään alusta alkaen toisin kuin toimialalla yleensä. Kliseisestä väittämästä huolimatta olemme myös onnistuneet rakentamaan ja määrittelemään personoidun yritysidentiteetin uudella, kilpailijoista erottautuvalla tavalla, Mielonen jatkaa.
Mielikuvamainonnassa Mielonen uskoo hyvin suunnitellun printtimainonnan voimaan, mutta myös internetiin ja sosiaaliseen mediaan mainostaessaan Kuopion valoisia ja avaria unelmakoteja. 

‒ Vaikka sloganimme on "Vähän enemmän", uskomme että painetussa mediassa, perinteisessä kohdemarkkinoinnissa, vähemmän on enemmän. Koska kaikkien välittäjien kaikki kohteet ovat joka tapauksessa verkossa, esittelemme printissä kohderepertuaariamme vain valikoidusti, samalla luoden laatumielikuvaa välittämiemme asuntojen tasosta ja tyylistä. Tässä olemme onnistuneet erinomaisesti. Mainontamme vaikuttavuutta mittaamme parhaiten toimeksiantoyhteydenottojen määrällä ja laadulla, Mielonen kertoo.

Perusmainonnan lisäksi G&M tekee täysin muista poikkeavaa imagomainontaa, jolla yritys haluaa erottautua ja personoitua kiinteistövälitysyritysten kirjosta – mutta Mielonen tietää, että hyväkään idea tai ajatus ei toimi, ellei asiaa saada konkretisoitua.

‒ Kun aloitimme yritystoimintaa, haastattelimme kiinteistöalan medioissa vuosia toimineita ammattilaisia. Halusimme yhteistyökumppaniksi alan hyvin tuntevan mediamarkkinoinnin ammattilaisen, joka osaa jalostaa ja sparrata kanssamme ideoitamme ja ajatuksiamme. Sopivasti ulkopuolelta bisnestämme observoiva luottohenkilö osaa myös ravistella ja haastaa meitä silloin, kun olemme liiaksi asettuneet mukavuusalueellamme tai antaneet kiireen tulla tekosyyksi luovan prosessin esteeksi. G&M:n mainonnan strategisena yhteistyökumppanina toimii porilaisen BM&M-mediatoimiston luova johtaja Altti Papinsaari. Meille markkinointi tarkoittaa näkyvän mediamainonnan lisäksi myös tyylinmukaisia toimitiloja, huoliteltua habitusta ja ennen kaikkea itsensä likoon laittamista, lupauksien lunastamista ja rohkeaa heittäytymistä.

G&M Kiinteistönvälitys
Kauppakatu 7, 70100 Kuopio
044 772 0100
gitta.mielonen@g-m.fi
www.g-m.fi

 

Kiinteistönvälitys
G&M Kiinteistönvälitys
Vuoden markkinoja
koti
markkinointi

Saatat tykätä myös näistä jutuista