Aitoja asiakaskohtaamisia

Aitoja asiakaskohtaamisia

Teksti ja Kuva: Tarja Anunti
Suomen johtava terveys- ja sosiaalipalveluyritys, Mehiläinen, on yhtäältä suuri valtakunnallinen terveyden osaaja ja toisaalta pieni paikallinen lääkärikeskus. Se on helposti tavoitettava, aito ja asiantunteva terveydenhuollon kumppani.
Mehiläinen numeroin
1 milj.
asiakasta vuosittain.
n.50%
suomalaisista lapsiperheistä asioi Mehiläisessä
1,4 milj.
laboratoriotutkimusta vuosittain.
9300
Mehiläisen koko Suomessa työllistämä ammattilaisten määrä.
67 milj./€
Mehiläisen verojalanjälki koko Suomessa. Lisäksi Mehiläisen ammatinharjoittajina toimivien lääkäreiden verojalanjälki on 22,8 milj. €
1
ainutkertainen ihminen hoidon keskiössä.

Kuopion Mehiläinen palvelee kaupungin sydämessä Kauppakadun varrella. Viihtyisissä tiloissa työskentelee yli sata terveyden osaajaa: yleis- ja erikoislääkäreitä, hoitohenkilökuntaa ja fysioterapian ammattilaisia.  

- Osaamisemme näkyy koko henkilökunnan ammattitaitona, hyvänä yhteistyönä sekä asiakaspalvelun laatuna, kertoo Mehiläisen Kuopion yksikönjohtaja Anne Karttunen

Vastaanottojen ohella Mehiläisessä tehdään laajoja laboratorio- ja kuvantamistutkimuksia. Kaikki näytteet analysoidaan Suomessa, joko paikallisesti Kuopion laboratoriossa tai Töölössä Mehiläisen keskuslaboratoriossa. 

Uutuutena Mehiläisessä on Kuopion alueen ainoa kartiokeilalaite, jota käytetään nenän ja poskionteloiden kuvaamiseen esimerkiksi pitkittyneiden tulehdusten syyn selvittämiseksi. Laite sopii myös nivelten ja luiden kuvantamiseen. Kartiokeilalla saadaan perinteisiä kuvantamismenetelmiä parempi informaatio esimerkiksi luun murtumista.

Mehiläisen sairaalassa tehdään kaikkia päiväkirurgisia leikkauksia ja toimenpiteitä. Lisäksi tehdään vatsa- ja suolistoalueen tähystyksiä myös nukutuksessa. Tapaturmatiimi mahdollistaa päivystykselliseen ja akuuttiin hoitoon pääsyyn. 

- Mehiläisessä toteutuu koko hoitoketju ensikäynnistä diagnostiikkaan ja operaatiosta kuntoutukseen sekä jälkihoitoon. Yhteistyö ja tiedonkulku lääkäreiden, hoitajien, laboratorion ja sairaalan välillä toimii hyvin. Se näkyy asiakkaalle hoidon sujuvuutena. 

LASTENLÄÄKÄRIPALVELUJA MEHILÄINEN tekee suurella sydämellä. Kun lääkäri ottaa pienen ihmisen vastaan läsnäolevasti ja lapsen ehdoin, lääkäriin lähdöstä muodostuu lapsellekin yllättävän mieluisa kokemus. Lapsipotilaat huomioidaan niin odotusaulassa, vastaanotolla kuin laboratoriossa ja muissa toimenpiteissäkin yksilöllisesti. 

- Tärkeää on myös hoidon jatkuvuus. Kun saman lapsen ja perheen tapaa monta kertaa, syntyy todellinen perhelääkärin rooli. Silloin voidaan hoitaa lapsen terveyttä kokonaisvaltaisesti, kertoo lastenlääkäri Senja Kannisto

Mehiläisen palveluja täydentää OmaHammaslääkäri, joka toimii Kuopion keskustassa, Ajurikadulla. 

OmaMehiläinen -palvelu on yksi Mehiläisen asiakastyytyväisyyttä lisännyt tekijä. Kysymys on sähköisestä sovelluksesta, jonka kautta asiakas voi seurata omaa hoitohistoriaansa sekä tarkastella diagnooseja ja laboratoriotuloksia. Vanhemmat pystyvät liittämään omaan palveluunsa myös perheen lapset. Sovelluksen kautta voi varata ajan, uusia reseptin tai keskustella lääkärin kanssa Digiklinikalla. 

Yksityishenkilöiden vastaanottotoiminnan ohella lääkärikeskus palvelee työterveyshuollon asiantuntijana. Yritysasiakkaille Mehiläinen on asiantunteva ja ajassa oleva kumppani, joka ymmärtää työelämän muuttuvat tarpeet työkyvyn ja hyvinvoinnin ylläpidolle. Tavoitteena on tarjota jokaiselle työpaikalle työn vaatimuksia ja työn tekijälle yksilöllisiä tarpeita vastaava palvelu.  
- Työterveydenhuollossa kiitosta ovat saaneet digisovellukset, TyökykyKompassi ja EsimiesKompassi, jotka tarjoavat johdolle nykyaikaisen mahdollisuuden työkyvyn ja sairaspoissaolojen seurantaan mahdollistaen tehokkaan tuen työkyvyn ylläpitoon ja työhön paluuseen.

Mehiläinen seuraa asiakastyytyväisyyttään ajantasaisesti kansainvälisellä ja laajasti käytetyllä suositteluindeksi- eli NPS -mittauksella. Lukema kertoo asiakasuskollisuudesta ja se voi olla mikä tahansa luku -100 ja 100 välillä. Tulosta pidetään hyvänä, kun se on yli 50. 

- Meillä se on koko Mehiläisen tasolla 83 eli erinomainen. Olemme siis onnistuneet työssämme ja kehitämme osaamistamme jatkuvasti, hymyilee Karttunen. 

Mehiläinen Kuopio, Kauppakatu 39 A
70100 Kuopio, www.mehilainen.fi
Ajanvaraus: 010 414 00
Lasten Mehiläinen -palvelunumero: 
010 414 0414

 

 

Mehiläinen
kuopio

Saatat tykätä myös näistä jutuista

Lähetä juttuvinkki tai kuva